Select Page

Molts infants reben llaminadures durant l’època de festes, siguin xocolatines al Calendari d’Advent, llaminadures caga el Tió o caramels que donen els patges dels Reis Mags. La majoria de llaminadures i xocolates contenen moltíssim sucre, colorants i additius que no són gaire sans. Però hi ha alternatives, saludables i bones, que agraden a petits i grans.

Fruits secs

Els fruits secs són molt saludables, plens de proteïnes, vitamines, minerals i fibra. N’hi ha de molts tipus i són molt bons.

Fruita seca

La fruita seca és una de les alternatives que pot assemblar-se més a les llaminadures industrials, per els seus gustos i colors. Són molt energètiques i nutritives, plenes de proteïna, fibra i nutrients. N’hi ha de molts tipus, però ecològiques són millors.

Xocolata negra

La xocolata negra no conté tant de sucre i làctics com la xocolata amb llet, i si és ecològica i de qualitat no té additius i és rica en antioxidants. Aquesta xocolata pot contenir fruits i fruita seca, llavors, cereals,… que li dona un sabor i una textura molt interessant.

Galetes casolanes

Els dolços com les galetes o els pastissos agraden molt, però els industrials i fins i tot els de pastisseria contenen molt de sucre i alguns additius, colorants i químics que no són tant saludables. Però els dolços casolans fets amb panela, xarops vegetals, melasses o fruita, són iguals de bons però més sans.

Llaminadures casolanes

L’alternativa més semblant a les llaminadures comercials i que agrada molt als nens i nenes són les llaminadures casolanes, que es poden elaborar amb agar-agar i sucs de fruita. Amb motlles de silicona de formes podem crear llaminadures nadalenques que seran una alternativa fantàstica als caramels industrials.